Voor bewoners

Melding doorgeven

Iets niet in orde? Hieronder leggen we uit wat u moet doen:

1. Klik in het menu aan de linkerkant op uw project
2. Vul het meldingsformulier in
3. Klik op Verzenden
4. De Meldkamer neemt uiterlijk de volgende werkdag contact met u op

Wat is een opleverpunt?

Een opleverpunt is een bij oplevering geconstateerd gebrek en staat genoteerd op het ProcesVerbaal Van Oplevering. U heeft hiervoor getekend. Uw aannemer is op de hoogte van deze punten. Als u een model koop-/aannemingsovereenkomst met SWK-, Woningborg-, Stiwoga- of GIW-garantie heeft gesloten, dan horen deze gebreken binnen 3 maanden na oplevering verholpen te worden. U hoeft deze dus niet opnieuw door te geven.

Wanneer u een vraag of een opmerking heeft over een opleverpunt op uw Procesverbaal Van Oplevering, geeft u dat dan aan in het meldingsformulier van uw project. De Meldkamer neemt uiterlijk de volgende werkdag contact met u op.

Wat is een verborgen gebrek?

Een verborgen gebrek is een mankement aan uw woning dat bij oplevering niet geconstateerd had kunnen worden. Wanneer uw woning onder de SWK-, Woningborg-, Stiwoga- of GIW-garantie valt, kunt u nakijken of het gebrek onder de garantievoorwaarden valt. Deze voorwaarden heeft u ontvangen rond de oplevering van uw woning. Wanneer uw melding niet onder de garantie valt, is de aannemer niet verplicht het gebrek te verhelpen. U krijgt hiervan bericht.

Spoedeisend

De Meldkamer heeft een 24-uur service, alleen voor gebreken die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Heeft u een spoedeisende melding die niet kan wachten?

Belt u dan rechtstreeks met De Meldkamer via: 06 515 27 204. Bij inspreken van de boodschap wordt u direct teruggebeld.